utorok 17. augusta 2010

Svadobné foto ako reportáž

Niekoľko svadieb som v ostatnom čase nafotil skôr ako reportáž a myslím, že to je správna cesta. Okrem toho, že mladomanželov neotravujem žiadnym dirigovaním a strojením, mám aj krajšie zábery, detaily a prirodzenejšie vyzerajúce fotografie, veď posúdte  sami:) 


















Začal som tiež používať objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou (50mm F1,8 nasadené na  5D II a 85mm F1,8 na 40D), lepšou svetelnosťou a najmä plne manuálny režim. Väčšina fotografií v tomto príspevku je urobených pomocu týchto objektívov. Je to prekvapivé odbremenenie sa od blesku a starostí s meraním expozície, miešaním svetla a vyvažovania bielej...


Vážne uvažujem nad zakúpením EF 24 F1,4 L USM II a 85 F1,2 L USM II, ktoré by som chcel používať ako štandardnú zostavu na dvoch telách, počas celej svadby. Vysoká svetelnosť predstavuje v kombinácii s dobrou citlovosťou senzorov neskutočnú slobodu pre mňa ako fotografa a umožňuje mi zachytiť autentické momenty a atmosféru.

2 komentáre:

  1. 24/1,4II je skvele sklicko, aj ked trochu siroke na FF ale po dlhom resersovani vsetkeho okolo 80-90mm budem nakoniec brat 80mm 1,4 leica ktora je neskutocny kus skla, cca 600Eur lacnejsia ako 85/1,2II a manualne ostrim tak ci tak :-)
    Ak ti niekedy vadili presaturovane cervene tony tak vedz ze to nieje digitalom ale canon sklom. Na jesen kupujem tu 80tku tak hodim recenziu na FB.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. zaujímava cesta, páči sa mi zachytená prirodzenosť, poznám ľudí, ktorí nemajú radi strojenú - umelú fotografiu, aj svadby, pretože tvrdia, že na tých fotkách nie sú oni, ale niekto iný...

    fotiť na plný manuál bez blesku? máš expozimeter intregovaný v hlave? :-)

    OdpovedaťOdstrániť